Julkalendern är en bluff

2009-12-22 - 19:36:59
Julstämningen anlände sent i år, två dagar innan julafton. Granen är inne så nu luktar det barr i hela undervåningen. Mamma skriker som en galning på övervåningen om att ingen får komma upp för att hon slår in julklappar. Och jag, som ett litet barn, skriker att jag också vill slå in julklappar. Men jag måste vänta och ha tålamod.

Något som inte är så bra är att jag när jag fick min julkalender åt upp lucka 23 och 24, så det blir ingen choklar för mig imorgon och på julafton. Men blev dock väldigt upprörd när jag öppnade lucka 24, för vad förväntar man sig? Jo, ett berg av chocklad, en liten tomte eller figur i tredubbla sizen. Men till min besvikelse så var chokladbits-jäveln precis lika liten som alla andra, den lilla skillnaden var nog bara att figuren var avlång istället. Som liten blev man då lätt lurad att biten var hur mycket större som helst. Därför måste ju jag vara riktigt gammal som äntligen kommit på detta.

Slut grubblat även fast jag skulle kunna babbla om ingenting hur länge som helst. Men det skulle bli för ointressant att läsa. Så c you later!

XOXO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0